۲- تحقیق و بررسی
با در نظر گرفتن ایده محصول خود، احتمالاً تصمیم میگیرید که به سمت تولید محصولتان پیش بروید، اما باید بدانید که پیش از تحقیق و بررسی نمیتوان با گامهای محکم و استواری پیش رفت. در چنین شرایطی، بررسی و اعتبار سنجی محصول شما میتواند خیالتان را از بابت رضایت بالای مشتریانتان راحت کند. در چنین شرایطی، مشتری آسودهخاطر میشود که در ازای پرداخت هزینه، محصول قابل قبولی را دریافت خواهد کرد.
برای آنکه بتوانید با تحقیق و بررسی خود به عنوان یک استراتژی توسعه محصول، میزان رضایت مشتری را به دست آورید میتوانید از چنین راههایی کمک بگیرید:
- صحبت در مورد ایده خود با خانواده و دوستان
- ارسال نظرسنجی آنلاین برای دریافت بازخورد
- شروع یک کار تأمین سرمایه جمعی
- تحقیق در مورد تقاضای بازار راهاندازی
با این کارها میتوانید از درست بودن تصمیمهای خود مطمئن شوید و ایدهتان را با رضایت کامل، آغاز کنید. نکته مهم اینجاست که مخاطبین شما در مواردی که بالا ذکر کردیم افرادی بیطرف باشند تا در نهایت، نتیجه تحقیق و بررسیتان را به شکل درست و منصفانهای دریافت کنید. یادتان باشد که تائید اعتبار محصول به عنوان یک استراتژی توسعه محصول نشان میدهد که مشتریان شما در برابر هزینهای که دریافت میکنند از محصول رضایت خواهند داشت.